مقالات آهن آلات

۸ روش موثر برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد

روش های موثر برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد چیست؟

1- خشگ نگه داشتن فولاد
2- تمیز نگه داشتن فولاد
3- اضافه کردن پوشش محافظ
4- جلوگیری از ترک یا خراشیدگی
5- کنترل رطوبت
5- استفاده از ورق گالوانیزه
6- تکنیک آبکاری (bluing)
7- انجام تعمیر و نگهداری صحیح و منظم
8- پوشش با پودر

زمانی که فولاد زنگ می‌زند، به سرعت پایداری و کارایی خود را از دست می‌دهد و این می‌تواند باعث هزینه‌های هنگفت برای پروژه یا کسب و کار شما شود.
با این حال، آگاهی از روش‌های مؤثر برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد می‌تواند در آینده باعث صرفه‌جویی در هزینه، زمان شود.
در این مقاله، بهترین روش‌های جلوگیری از زنگ‌زدگی را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید راه‌حلی را پیدا کنید که برای قطعات یا تجهیزات فولادی شما مناسب‌تر است.

خشگ نگه داشتن فولاد

فولاد زمانی که در معرض اکسیژن قرار می گیرد شروع به زنگ زدن می کند. مشکل اینجاست که همیشه در آب اکسیژن وجود دارد. این یعنی زمانی که باران می بارد، فولاد به راحتی مستعد زنگ زدن می شود. با این حال، تماس کوتاه مدت با آب باعث آسیب قابل مشاهده نمی شود.
شما می توانید شما میتوانید مقاطع فولادی را در مناطق سایه دار در فضای باز یا داخل ساختمان نگه دارید که از زنگ زدن آنها جلوگیری کنید.

 

 

تمیز نگه داشتن فولاد

زمانی که خوردگی روی فولاد شروع به شکل گیری می کند، متوقف کردن آن سخت است. بنابراین، بهترین راه پیشگیری این است که از قرار گرفتن آن در معرض ترکیبی از رطوبت و اکسیژن اطمینان حاصل شود.
با تمیز و خشک نگه داشتن فولاد با استفاده از دستمال های خشک یا محصولات تهویه کننده میاوانید طول عمر مقاطغ فولادی را افرایش دهید.

نکته ای برای خریداران اولیه محصولات فولادی: همیشه به دنبال تامین کننده فولادی باشید که بسته بندی و حمل و نقل مناسب محصولات فولادی را برای دور نگه داشتن رطوبت تضمین میکند!

اضافه کردن پوشش محافظ

برای جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آهن موجود در فولاد، پوشش‌های محافظ روی آن اعمال می‌شود. این کار باعث محافظت از زنگ زدن فولاد می‌شود. برای مثال، اگر روی فولاد شما پوششی وجود داشته باشد، آب فقط به پوشش می‌رسد و به آهن داخل فولاد نمی‌رسد.

یکی از بهترین محصولات پوشش محافظ، اسپری رنگ، ورق گالوانیزه یا هر محصولی است که به طور خاص برای محافظت از فولاد در برابر زنگ زدگی طراحی شده باشد.

جلوگیری از ترک یا خراشیدگی

یکی از مشکلات رایج فولاد که مردم اغلب متوجه آن نمی شوند، ترک یا خراش است. اینها معمولاً ناشی از قرار گرفتن در معرض آب در سطوح عمیق‌تر از حد معمول است که منجر به نفوذ رطوبت در اعماق فلز می‌شود.

برای جلوگیری از هر گونه از این موارد، می توانید به جای فولاد نورد گرم از فولاد نورد سرد استفاده کنید زیرا نورد سرد باعث ایجاد سطح صاف‌تری در فولاد می‌شود و به جلوگیری از تشکیل زنگ زدگی ناشی از آب کمک می کند. شرکت آهنین افلاک محصولات را با کیفیت بالا، مقرون به صرفه ارائه می دهد.

۸ روش موثر برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد | آهنین افلاک | خرید و فروش آهن آلات

کنترل رطوبت

همانطور که در بالا ذکر شد، بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد دور نگه داشتن آن از رطوبت است. با این حال، این روش ممکن است در همه موارد کارساز نباشد. برای مثال، اگر اجسام فولادی کوچکی دارید که قابل نگهداری هستند، مطمئن شوید که آنها را بسته بندی و نگهداری کنید.

از طرف دیگر، اشیاء بزرگتر فولادی را می توان با نگهداری در مکانی با تهویه مطبوع مناسب برای دور نگه داشتن آنها از رطوبت و زنگ زدگی در امان نگه داشت.

استفاده از ورق گالوانیزه

اگر نشانه های اولیه زنگ زدگی را روی فولاد خود مشاهده کردید، می توانید از پوشش گالوانیزه روی آن استفاده کنید. این باعث می شود فولاد به یک فلز گالوانیزه تبدیل شود.
در مقایسه با رنگ، این پوشش برای مدت زمان بسیار طولانی تری از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند.

هنگامی که فولاد شما گالوانیزه شد، می تواند تا 50 سال دوام داشته باشد. اما به طور خلاصه، هیچ فلزی در دراز مدت و 100% عاری از زنگ زدگی نیست. خوشبختانه، زنگ زدگی معمولاً با گذشت زمان برطرف می شود و فلز گالوانیزه به شما تضمین می دهد که 50 سال یا بیشتر بدون زنگ زدگی داشته باشید.

تکنیک آبی کاری

فرایند تکنیک آبی کاری باعث ایجاد لایه جدیدی می شود که شبیه زنگ است، اما بسیار کمتر آسیب رسان است. این لایه مگنتیت یا اکسید آهن سیاه نامیده می شود که به فلزات ظاهری آبی یا سیاه می دهد.
این تکنیک تنها با اعمال محلول نمک و دمای بالا به دست می آید. علاوه بر این، آبی کاری زمانی بهترین عملکرد را دارد که فولاد به طور مرتب روغن زده یا تمیز شود.

انجام تعمیر و نگهداری صحیح و منظم

آخرین نکته در مورد جلوگیری از زنگ زدگی، برنامه ریزی برای تعمیر و نگهداری صحیح و منظم فولاد شما است. اما قبل از اینکه فرآیند نگهداری را شروع کنید، ضروری است که علت زنگ زدگی فلز خود را تعیین کنید.

در اینجا عواملی وجود دارد که می تواند منجر به زنگ زدگی شود:

1- اکسیژن
2- رطوبت (آب)
3- نمک

بنابراین، به خاطر سپردن این سه عنصر برای دور نگه داشتن فولاد از زنگ زدگی می تواند در هنگام انجام فرآیند نگهداری به شما کمک زیادی کند.

پوشش با پودر

پوشش پودری (پوشش رنگ پودری) روشی است که در آن پودر خشک به طور یکنواخت روی سطح تمیز اعمال می شود. سپس، آن شیء حرارت داده می شود تا پودر به یک لایه نازک تبدیل شود. پودرهای رایج مورد استفاده در این روش شامل اکریلیک، پلی استر، نایلون، وینیل، اپوکسی و پلی یورتان هستند.

برای اعمال پودر از روش پاشش الکترواستاتیک استفاده می شود. در این روش، به جسم رسانای الکتریکی، پودر باردار و غیر رسانا پاشیده می شود.

نتیجه گیری

امیدواریم این وبلاگ درک بهتری از روش های موثر برای جلوگیری از زنگ زدن فولاد به شما بدهد. به طور خلاصه، زنگ زدگی یک پدیده طبیعی است که زمانی اتفاق می افتد که یک فلز به شدت در معرض اکسیژن قرار گیرد.
بنابراین، بهتر است بدانید که چگونه از این محصولات در برابر زنگ زدگی محافظت کنید، به ویژه زمانی که برای پروژه های بزرگ استفاده میکنید.

با آهنین افلاک، خریدی مطمئن و بدون واسطه را تجربه کنید!

شرکت بازرگانی آهنین افلاک با سال ها تجربه درخشان در صنعت آهن و فولاد، به عنوان منبعی مطمئن و قابل اتکا در این عرصه شناخته شده است.

ما با ارائه بهترین قیمت های روز، آسان سازی روش خرید و راهنمایی های تخصصی و رایگان، همواره در تلاشیم تا بهترین تجربه را برای شما مشتریان گرامی رقم بزنیم.

آهنین افلاک مرجع فروش میلگرد راد همدان و همچنین صاحب بار راد همدان است.

با ما تماس بگیرید و از خدمات منحصر به فرد آهنین افلاک بهره مند شوید!

خرید و فرو ش آهن آلات - آهنین افلاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.