تحلیل هفتگی

تحلیل بازار فولاد – هفته دوم مرداد ماه 1403

تحلیل بازار فولاد | آهنین افلاک

تلاطم بازار فولاد و ارز در هفته‌ای پر از رویداد

در آغاز هفته، دلار با قیمت 58700 تومان به کار خود آغاز کرد. با شروع ریاست جمهوری آقای پزشکیان، این ارز با افزایش حدود 900 تومانی مواجه شد. اما نقطه عطف بازار ارز، ترور اسماعیل هنیه و تنش‌های سیاسی ناشی از آن بود که دلار را تا سطح 60600 تومان پیش راند.

این نوسانات شدید در بازار ارز، به‌طور مستقیم بر بازار فولاد نیز تأثیر گذاشت. از روز یکشنبه، قیمت‌ها در بازار فولاد روند افزایشی چشمگیری به خود گرفت. به‌طوری‌که تیرآهن کیلویی هزار تومان، میلگرد ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان و پروفیل ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان گران شد.

 

بورس: تیرآهن سنگین با رقابت، آهن اسفنجی بدون رقابت

در بازار بورس نیز شاهد نوساناتی بودیم. تیرآهن‌های سنگین با رقابت جزئی، آهن اسفنجی بدون رقابت و شمش با افزایش ۱۷۵ تومانی نسبت به پایه قیمت معامله شدند.

پیش‌بینی کارشناسان آهنین افلاک برای هفته آینده

کارشناسان آهنین افلاک معتقدند در صورت ادامه تنش‌های سیاسی و عدم پاسخگویی به حمله تروریستی، همچنین با توجه به کمبود برق و تأثیر آن بر تولید شمش، احتمالاً بازار‌فولاد و ارز همچنان روند افزایشی خود را حفظ خواهند کرد.

به نظر شما چی سر بازار فولاد ایران میاد؟

با توجه به عوامل ذکر شده، پیش‌بینی آینده بازار‌فولاد ایران بسیار دشوار است. اما به نظر می‌رسد که تا زمانی که ثبات سیاسی و اقتصادی به کشور بازنگردد، نوسانات شدید در بازار فولاد و ارز ادامه خواهد داشت.

خرید آنلاین پروفیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس کپتچا گوگل مورد نیاز است که تابع گوگل است سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده.